دنياي دانستني ها دنياي دانستني ها .

دنياي دانستني ها

مراحل رنگ آميزي نماي ساختمان

امروزه علاوه بر طراحي نماي ساختمان با استفاده از سنگ، رنگ آميزي هم بسيار رواج پيدا كرده است. زيرا رنگ‌هاي مورد استفاده در رنگ آميزي ساختمان كيفيت و تنوع زيادي پيدا كرده‌اند، كه علاوه بر زيبا كردن نماي ساختمان به عنوان نوعي عايق نيز محسوب مي‌شوند. قبل از اقدام به اجراي رنگ آميزي نماي ساختمان بايد بسترهاي لازم بري رنگ آميزي و همچنين رنگ مناسب انتخاب شود. به طور كلي نقاشي نماي ساختمان شامل مراحل زير مي‌باشد:

  • آماده سازي بستر و زيرسازي مناسب براي رنگ آميزي ساختمان
  • اجراي رنگ آميزي ساختمان با استفاده از پرايمر
  • نقاشي نماي ساختمان
  • نقاشي نماي ساختمان

آماده سازي بستر و زيرسازي مناسب براي رنگ آميزي ساختمان

قبل از شروع به رنگ آميزي لازم است نماي ساختمان شستشو شود تا اصول رنگ آميزي رعايت شود. در شستشوي نما تمامي كثيفي‌ها و گرد و غبار پاكسازي مي‌شود تا رنگ به خوبي روي نما قرار بگيرد و صاف و يكدست شود و برجستگي‌ها از بين بروند. براي نماشويي ساختمان لازم است از دستگاه‌هاي مخصوص استفاده شود. همچنين اگر نما نياز به بازسازي داشت، ترميم خواهد شد؛ معمولا بعد از مدتي كه از عمر ساختمان مي‌گذرد،  ترك‌هايي در نماي ساختمان مشاهده مي‌شود كه با استفاده از چسب ترك و يا بتونه‌هاي مخصوص مي‌توان اين مشكلات را مرمت كرد.

اجراي نقاشي نماي ساختمان با استفاده از پرايمر

 بعد از شستشوي نما و برطرف كردن مشكلات، نوبت به اجراي رنگ نماي ساختمان توسط پرايمر مي‌رسد. در اين مرحله پرايمر به عنوان مرحله قبل از نقاشي نماي ساختمان اجرا مي‌شود. يكدست كردن سطح ساختمان با استفاده از سيمانكاري آستر و رويه انجام مي‌شود. در صورتي كه ساختمان نو باشد با استفاده از زيرسازي و پرايمر مي‌توان سطح را براي رنگ كاري آماده كرد. پوشش آستر و يا پرايمر مايعي سفيد رنگ است كه از شوره زدن رنگ نماي ساختمان جلوگيري مي‌كند. براي هر رنگ يك پرايمر مخصوص وجود دارد كه بستري مناسب براي ايجاد چسبندگي بهتر رنگ به سطوح ايجاد مي‌كند. از ديگر مزاياي استفاده از پرايمر اين است كه از پوسته پوسته شدن و ايجاد برجستگي رنگ جلوگيري مي‌كند و محافظ خوبي براي نماي ساختمان محسوب مي‌شود و در مقابل اشعه خورشيد مقاوم است و طول عمر رنگ را افزايش مي‌دهد.

رنگ مخصوص نماي سيماني ساختمان با توجه به رنگ نهايي، انتخاب مي‌شود. معمولا سيمان سفيد به عنوان پرايمر مناسب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رنگ آميزي نماي ساختمان

مرحله آخر در رنگ آميزي نماي ساختمان نقاشي نما است. اين رنگ آميزي با استفاده از غلطك، قلمو، پمپ باد و ابزارهاي مخصوص ديگري انجام مي‌شود. براي انجام اين كار نياز به يك تيم رنگ آميزي و ابزارهاي رنگ آميزي است. طرح هاي جديد نقاشي ساختمان  با انواع رنگ‌ها قابل اجرا است.

انواع رنگ نماي خارجي ساختمان

 

  • رنگ اكريليك
  • رزين اكريليك
  • رنگ روغني
  • رنگ استخري
  • رنگ كنيتكس
  • رنگ اپوكسي
  • رنگ نانو

 

منبع : نقاشي نماي ساختمان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۰:۱۱ توسط:onlineblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :