دنياي دانستني ها دنياي دانستني ها .

دنياي دانستني ها

اصول طراحي دكوراسيون داخلي منزل

به منظور ايجاد حس آرامش و زيبايي بيشتر در محيط، رعايت كردن اصول و استانداردهاي طراحي داخلي ضروري است.

 
اصل اول

يكي از اصولي كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي خانه مد نظر قرار گرفته شود، اصل توزيع وزن بينايي است. اين توزيع گاه مي‌تواند متقارن باشد كه بيشتر در سبك سنتي ديده مي‌شود و گاه مي‌تواند نامتقارن باشد.

 

 
اصل دوم

اصول ديگري كه يك طراح بايد در طراحي دكوراسيون داخلي خانه رعايت كند اين است كه در هر محيط بايد يك كانون در نظر بگيرد، در يك اتاق نشيمن، يك شومينه و يا يك اثر هنري مي‌تواند به عنوان كانون قرار گيرد.

 

 
اصل سوم

مورد ديگر كنتراست و تنوع در طراحي است، كه موجب جذابيت بصري مي‌گردد. حفظ ريتم با تكرار عناصر هم رنگ، هم بافت و يك مدل، باعث دلبازي فضا خواهد شد.

 

 
اصل چهارم

بخش مهم و اساسي ديگري كه در طراحي دكوراسيون داخلي منزل و ادارات از جذابيت بالايي برخوردار است، رنگ آميزي ساختمان است. در طراحي دكوراسيون داخلي مي‌توان در هر اتاق از يك سبك و رنگ متفاوت استفاده شود.

دكوراسيون داخلي منزل ايراني

ايران با فرهنگ و تمدن چندين هزار ساله از ديرباز تاكنون معماران و طراحان فوق‌العاده‌ و موفقي را به خود ديده است. با گذشت زمان و تغيير سليقه مردم و همچنين با حفظ سنت‌ها، دكوراسيون منزل ايراني دست خوش تغييراتي به سبك مدرن شده است. طراحي صورت گرفته دكوراسيون داخلي توسط طراحان ايراني در سطح جهان زبانزد است و همين امر باعث شده طراحي و معماري ايراني تا اين حد بي نظير باشند.

در دكوراسيون داخلي منزل ايراني همواره عناصر ثابتي وجود دارند كه با ديدن  آن دكوراسيون، ايراني بودن در آن موج مي‌زند. لوازمي چون فرش و قالي عناصري جدايي ناپذير از فرهنگ و دكوراسيون منزل ايراني است. امروزه با مشاهده دكوراسيون داخلي منزل ايراني شاهد تلفيقي از سبك‌‌هاي سنتي و مدرن هستيد. استفاده از مبلمان سنتي در كنار مبلمان مدرن، پرده‌هايي ساده و يا پر زرق و برق و استفاده از ظروف مسي و قديمي در كنار دكوراسيون و وسايل مدرن زيبايي چشمگيري را در طراحي داخلي آشپزخانه ايجاد مي‌كند.

مراحل دكوراسيون منزل ايراني

اگر قصد جابه جايي به منزلي جديد را داريد و به دنبال يك تغيير اساسي در خانه جديد هستيد، پس يك فرصت عالي است براي اينكه منزل را آنگونه كه علاقه داريد چيدمان كنيد و هيچ محدوديتي در انتخاب سبك و وسايل نداريد. اما اگر در منزل فعلي خود قصد تغيير دكوراسيون را داريد، بايد برخي از شرايط را در نظر بگيريد.

بهره مندي از يك مشاور تخصصي در امر طراحي دكوراسيون داخلي خانه مي‌تواند بهترين راهكارها را با شرايط شما ارائه دهد.

  • قبل از انجام هر اقدامي لازم است بدانيد چه نوع سبكي مد نظر داريد؟
  • آيا تمايل داريد از لوازمي كه در گذشته داشتيد، استفاده كنيد؟
  • آيا به فكر تغيير كلي لوازم هستيد؟
  • چه مقدار بودجه براي تغيير دكوراسيون داخلي خانه در نظر گرفته‌ايد؟
  • آيا خود قصد انجام چيدمان جديد را داريد يا ترجيح مي‌دهيد از يك متخصص و طراح دكوراسيون داخلي استفاده كنيد؟

بعد از مشخص شدن هدف و بررسي شرايط، لازم است با اصول چيدمان و دكوراسيون داخلي منزل ايراني آشنا باشيد. داشتن ايده، دانستن تركيب رنگ‌ها، نور پردازي، مكان قرارگيري صحيح لوازم و هماهنگي و در آخر ايجاد حس رضايت از چيدمان.

برخي بر اين باور هستند كه دكوراسيون داخلي منزل ايراني امري آسان است و نياز به راهنمايي و مشورت از كسي نيست، اما طراحي داخلي دانشي است كه به طور تخصصي در دانشگاه‌ها آموزش داده مي‌شود.

طراحي داخلي خانه بايد به گونه‌اي انجام شود كه فضايي پر از آرامش و راحتي را براي اعضاي خانواده به ارمغان بياورد.

منبع : طراحي دكوراسيون داخلي منزل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۱:۳۸ توسط:onlineblog موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :